جوان لهستانی در حرم مطهر رضوی به دین اسلام مشرف شد.

تشرف جوان لهستانی به دین اسلام در حرم رضوی

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با ایام ماه رجب، جوان لهستانی در حرم مطهر رضوی به دین اسلام مشرف شد.

این جوان تازه مسلمان که نام رضا را برای خود برگزیده در رشته زبان و ادبیات عرب درس خوانده است که همین امر زمینه آشنایی وی را با دین فراهم کرد.

این تازه مسلمان گفت: از ۶ سال پیش تحقیقات خود را آغاز کرده ام و نقطه آغاز گرایشم به اسلام، کشور ایران و سابقه تاریخی آن است.

رضا افزود:" از همان ابتدا با صحبت‌هایی که مسلمانان سنی مذهب راجع به این دین داشتند جذب اسلام شدم، اما این مذهب نتوانست به  همه سوال‌هایم پاسخ بدهد و مذهب شیعه را منطقی‌تر و زیباتر یافتم".

وی گفت: مهمان‌نوازی ایرانیان در تاریخ نشان می‌دهد که مردمانی با اعتقاد و مسلمانانی راستین هستند و همین امر باعث شده است جذب عقایدشان شوم.

این تازه مسلمان با بیان این که در لهستان دین مسئله‌ای شخصی است و هر کسی می‌تواند آزادانه هر مذهبی داشته باشد، افزود: خیلی خوشحال هستم از اینکه این تجربه جدید و زیبا را در این مکان مقدس و در جوار امام رئوف و مهربان داشتم.

مدیر امور زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی نیز در حاشیه این مراسم گفت: با توجه به اینکه این انتخاب بر پایه تحقیقات و مطالعه صورت گرفته بسیار ارزشمند و خداوند به همه کسانی که آزادانه راه حق را انتخاب می‌کنند بهشت را بشارت داده است.

سید محمد جواد هاشمی‌نژاد افزود: در شرایط کنونی که غرب تلاش می کنداسلام را به نحوی نادرست و غیر واقعی به دیگران معرفی کند، افرادی که از مهد تجدد، اسلام را انتخاب می‌کنند ثابت می‌کنند که غرب نتوانسته به اهداف خود برسد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.